Aktualności

Co w trawie piszczy?

Realizujemy badanie dotyczące strategii edukacyjnych migrantów

Realizujemy badanie dotyczące strategii edukacyjnych migrantów
Badanie składa się 45 wywiadów indywidualnych, które poprowadzimy w aż 9 różnych lokalizacjach. Celem badania „“Strategie edukacyjne dorosłych migrantek i migrantów z Ukrainy oraz Białorusi mieszkających w Polsce” jest pogłębienie wiedzy dotyczącej podejmowania decyzji o kontynuowaniu edukacji w dorosłym życiu przez migrantów, którzy w ostatnich pięciu latach przeprowadzili się do Polski.

Celem badania „“Strategie edukacyjne dorosłych migrantek i migrantów z Ukrainy oraz Białorusi mieszkających w Polsce” jest pogłębienie wiedzy dotyczącej podejmowania decyzji o kontynuowaniu edukacji w dorosłym życiu przez migrantów, którzy w ostatnich pięciu latach przeprowadzili się do Polski.  

Do udziału w badaniu zaprosiliśmy migrantów w wieku 18-45 lat z Ukrainy i Białorusi, mieszkających w jednym z wybranych miast lub powiatów: 

  • województwo dolnośląskie – Wrocław, Wałbrzych, powiat bolesławiecki 
  • województwo kujawsko-pomorskie – Bydgoszcz, Włocławek, powiat świecki 
  •  województwo lubelskie – Lublin, Chełm, powiat biłgorajski 

Naszym zadaniem w projekcie jest zrekrutowanie wszystkich uczestników badania, a następnie przeprowadzenie z nimi wywiadów w miejscowości zamieszkania. By podołać temu wyzwaniu, przeprowadziliśmy rekrutacje wykorzystując wiele różnych ścieżek dotarcia do potencjalnych respondentów. Skorzystaliśmy z mediów społecznościowych, kontaktowaliśmy się z organizacjami pozarządowymi wspierającymi migrantów, a także Centrami Integracji Cudzoziemców funkcjonującymi m. in. w Wałbrzychu, Lublinie i Chełmie. W rekrutacji wspierały nas jednostki samorządu – Ośrodki Pomocy Społecznej i Centra Usług Społecznych, a także Powiatowe Urzędy Pracy oraz szkoły policealne i uczelnie, zarówno publiczne jak i prywatne.  

Takie zróżnicowanie przestrzenne próby było dla nas okazją do poszerzania naszych doświadczeń związanych z koordynacją rekrutacji i realizacji tak szeroko zakrojonego badania jakościowego, a także umiejętności pracy z grupami narażonymi na wykluczenie.