Program komunikacji społecznej
Klient: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Harmonogram: 04-06.2020
Opracowanie Programu komunikacji społecznej wspierający proces inwestycyjny pn. Budowa stopnia wodnego na Wiśle poniżej Włocławka.
Przedmiot zamówienia obejmował:
- przygotowanie analizy sytuacji wyjściowej
- wskazanie grup docelowych na poziomie lokalnym, ogólnopolskim i europejskim na macierzy Johansona i Scholesa
- zdefiniowanie władz lokalnych, poznania oczekiwań i nastawienia do inwestycji,
- zdefiniowanie mediów europejskich, ogólnopolskich, jak i lokalnych, przeanalizowania najlepszych kanałów dystrybucji,
- opracowanie metodyki budowy relacji z mediami,
- przygotowanie Key messages,
- przygotowanie analizy organizacji pozarządowych działających na rzecz ochrony środowiska,
- przygotowanie analizy problemów i określanie potencjalnych ognisk kryzysu,
- rekomendowanie narzędzi komunikacji medialnej,
- prowadzenie działań osłonowych całego procesu inwestycyjnego,
- przedstawienia działań medialnych,
- przeprowadzanie analizy opłacalności planowanych działań,
- ustanowienie narracyjnych i długoterminowych celów,
- zbudowanie i zarządzanie postrzeganiem publicznym i zrozumieniem projektu,
- stworzenie skoordynowanego podejścia do komunikacji,
- zrealizowanie celów projektu, promowania możliwości i łagodzenia możliwych zagrożeń,
- budowania szerokiego poparcia dla projektu,
- eliminacja fałszywych i niekompletnych komunikatów z debaty publicznej,
- wspieranie długoterminowego dialogu publicznego między zainteresowanymi grupami,
- podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa,
- zmniejszenie obaw dotyczących negatywnego oddziaływania inwestycji na środowisko,
- kształtowanie wizerunku inwestycji jako przyjaznej środowisku,
- przeprowadzenie analizy potencjalnego ryzyka/zagrożeń oraz zaproponowania działań zapobiegawczych lub naprawczych,
- zestawienie głównych założeń oraz opisu koncepcji,
- opis sposobu realizacji celów komunikacyjnych,
- stworzenie harmonogramu realizacji poszczególnych działań.
Dokument zawiera część diagnostyczną składającą się z:
- analizy otoczenia,
- analizy SWOT,
- analizy ryzykę
- analizy mediów.
Na tej podstawie opracowane zostały:
- główne założenia i koncepcja realizacji działań komunikacyjnych,
- wytyczne i podejście do komunikacji kryzysowej,
- cele komunikacji społecznej i sposoby ich realizacji.